Re: Kmitočtový normál - Was:Re: Takový hloupý problém - Eagle

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Březen 2 17:29:50 CET 2024

https://tomverbeure.github.io/2023/07/09/TM4313-GPSDO-Teardown.html

Tady je o tom TM4313 poměrně obsáhlé povídání.
Jak už tu zaznělo, kvalita těch normálů zavěšených na GPS je daná především
tím OCXO, které je použité v konstrukci.
Může být sebelépe udělaná smyčka řízení, ale pokud to OCXO budě špatné,
bude se z velké většiny podílet na (ne)kvalitě toho normálu.
Já  vidím problém především v teplotních změnách okolí toho OCXO. Většina
těch "hraček" typu TM4313 , BG7TBL,  je zabitá právě špatným OCXO.
Při každé změně teploty se to pak na chvíli "rozcourá". Alespoň se tak
chová GPSDO V2, co jsem doma měl asi 2 měsíce a testoval.
Stačilo, aby se na chvíli otevřelo okno a už se to rozjelo, chvíli trvá,
než to zase sedne...
Ty kvalitnější normály používají "doubleoven" OCXO .
Ano, záleží, k čemu to člověk potřebuje, ale dnes už jde koupit i hodně
profesionálních modulů, kdy za podobné peníze  jako stojí např zmíněný
TM4313
je o řád lepší OCXO. Tůzné Trimble GPSTM, před časem jsem tu nabízel
synchronizační jednotku z CDMA BTS (
https://mail.google.com/mail/u/0/#search/GPS+pendlovky/GTvVlcRzCMldxdCJDFbcvfsjXqJPLrsBWFjRKLMXTQDxSGnddqRxGwzhTMlWbbtJQwZnpsRJFMMhS
)
Tyto moduly , i hodně podobných  se dají občas za rozumný peníz
srovnatelný  např. s tím s TM4313 , GPSDO pořídit na e-bay.  Za mě je to
určitě rozumnější koupě.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>