Re: Kmitočtový normál - Was:Re: Takový hloupý problém - Eagle

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Březen 2 00:36:07 CET 2024

Mimochodem, jen aby bylo jasné, že se nebavíme o nějaké extrémní
přesnosti u těch OCXO.

Ten vodíkový maser, který zmiňoval Balu má přesnost 8x10^-14 a ta
césiová fontána co to mistruje má přesnost lepší než 2x10^-16. Hrozně
rád bych to měl doma, ale nevešlo by se mi to do bytu a stojí to nejspíš
víc, než jsem si za celý život vydělal a provozní náklady budou taky
celkem raketa :)
Do běžné dílny vážně stačí si koupit ten HP10811 na EBay a ani snad není
nutné do něj šťouchat tím GPS, pokud člověku stačí, že to během pár let
začne šilhat o Hertz nebo tři na těch 10 MHz.

Zdraví PavelK