Fwd: Baterie

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Leden 25 13:04:18 CET 2024




-------- Přeposlaná zpráva --------
Předmět: 	Re: Baterie
Datum: 	Wed, 24 Jan 2024 15:13:46 +0100
Od: 	Michal Skřivánek <1234.4321 na tiscali.cz>
Komu: 	Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>



Určitě... M. S.

-------- Původní zpráva --------
Od: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
Datum: 24.01.24 14:36 (GMT+01:00)
Komu: MICHAL SKŘIVÁNEK <1234.4321 na tiscali.cz>
Předmět: Re: Baterie

Dobrý den,
díky za info, můžu Vaši zprávu přeposlat do konference?

PH

Dne 24.01.2024 v 13:53 MICHAL SKŘIVÁNEK napsal(a):
> Dobrý den,
> listoval jsem konferencí a nalezl Váš příspěpek, ohledně startování 
> auta. Nejsem člen, tak píšu přímo. Já jsem s tím dělal nějaké pokusy a 
> funguje to velice dobře. V podstatě jsou v tom hlavně dva problémy, 
> první je nabíjení, zvlášť u větší kapacity (foto). První myšlenka 
> byla, že k tomu někde v Číně koupím malý měnič a budu to nabíjet z 
> tužkových článků, což by sice chvíli trvalo, ale to bylo bráno jako 
> vlastnost. Bohužel jsem nenašel takový, který umí pracovat prakticky 
> do zkratu. Chtěl jsem to jako startovací powerbanku, o kterou bych se 
> nemusel starat a sehnat několik tužkovek problém není, alkalické mají 
> i dlouhou dobu použití, mohly by být u toho. Vyloženě vymýšlet měnič 
> jsem nechtěl, ale asi nic jiného nezbyde. Zatím u toho nějaký funkční 
> mám, ale to ještě chci řešit. V každém případě, s menší baterií jsem 
> startoval bez potíží 600ccm dvouválcovou motorku. Ta navíc nemá žádný 
> odběr ve vypnutém stavu, takže to docela dlouho umí startovat po 
> předchozím nabití. Ta větší baterie umí bez problémů nastartovat Zetor 
> 77xx. U obou baterií můžu říct, že to startuje lépe než z olověné 
> baterie. Malá má kondenzátory 200 F a Ri 16 mOhm, velká 3 kF a Ri 2,6 
> mOhm, měřeno na svorkách. Malá má integrovaný balancer na spoji, jen 
> jednoduchý, co na zvoleném napětí přemostí článek a udržuje napětí. 
> Velká má lepší, ten umí přelévat energii do vedlejších článků. 
> Dlouhodobě to ale neprovozuju a to je ten druhý problém, kam s tím, 
> aby to bylo trvale připojené. Možná ještě u toho traktoru, ale motorka 
> a auto, tam to prostě není kam dát, natož v nějaké bezpečné krabici... 
> Jinak v motorce mám LiFePO4 baterii už několik let a údržba probíhá 
> tak, že to na podzim zaparkuju a na jaře nastartuju a jedu. Ač má 
> uvnitř balancer a další elektroniku, asi je spotřeba tak malá, že to 
> "nic" nebere. Párkrát za zimu jen změřím napětí a ani se nehne.
> Zdraví M. Skřivánek.
> -------- Původní zpráva -------
> Od: Michal Skřivánek <1234.4321 na tiscalicz>
> Komu: Moje TM<1234.4321 na tiscali.cz>
> Předmět: Baterie
> Datum: 24.01.2024 13:25
>
>     Baterie
>
> --- http://klikni1.tiscali.cz 
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240125/a9c5f4f5/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list