Re: OT: řízení měniče solárů

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Leden 23 14:06:56 CET 2024

Ač jsem dodavatel řízení pro tepelná čerpadla (ale nejen pro ně),
začínám mít pocit, že to bude cesta. Někde jsem zahlédl (ale nemohu to
najít), že existuje firma, která dodává hybrid plynového kotle a
absorbčního tepelného čerpadla o výkonu asi 18 kW. Má to vzhledem k ceně
plynu COP asi 1.5 což při ceně plynu vychází vlastně stejně jako
klasické tepelné čerpadlo. V kombinaci s FVE by už stačilo jen kdyby
mezi hořákem a zbytkem systému byl peltier o výkonu okolo 500W, který by
v zimě nabíjel baterky FVE a lze se odpojit od sítě......

Martin Záruba