OT: Komunitní sdílení Bylo Re: OT: řízení měniče solárů

Martin Hanek martin na hanek.net
Pondělí Leden 22 16:39:40 CET 2024

Komunitní sdílení:
Trochu jsem se v tom nedávno orientoval, vydržel nějakou online
přednášku a podstatné je, že se platí stejné distribuční poplatky.
Výhoda může být tedy pouze v ceně silové elektřiny, kterou si mezi sebou
odběratel a dodavatel domluví. nebo si mohu posílat elektřinu ze solárů
z chaty do bytu do města, zaplatím distribuci, za elektřinu ne.
Měření bude po 15 minutách chytrými elektroměry. Omezení je na 3
sousední obce s rozšířenou působností.
Do 2 let by měly být nějaké studie, které snad spočítají využití
distribuční sítě při komunitním sdílení a pak by se údajně mohl snížit i
distribuční poplatek.

Více zde:
https://www.uken.cz/blog/prelomova-novela-lex-oze-ii-otevira-obcanum-tisice-prilezitosti-jak-se-zapojit-do-energetiky
https://www.uken.cz/blog/co-prinasi-novela-energetickeho-zakona-lex-oze-ii-komunitni-energetice
https://www.youtube.com/watch?v=NRgIsENX8gk

Odmyslete si ideologické řeči, jsou to ekologisti.

Martin Hanek