Re: OT: řízení měniče solárů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Leden 22 00:02:30 CET 2024

Předesílám, že měniče Goodwe neznám a budu tedy teoretizovat.
Zato znám jiné měniče, kde vše zde popisované lze nastavit přímo na měniči.

Takže bod 1: pořádně bych prostudoval dokumentaci, jestli jste třeba
něco nepřehlídnul. Takové základní věci jako nastavení maximální SOC baterky
a max. nabíjecí proud, případně nepadání do sleepu při nízké spotřebě, to by
tam opravdu někde mohlo a mělo být.

S tím ještě podbod 1.5: zkontrolovat, jestli neexistuje novější firmware.

A bod 2: máme dobu digitální. Dobu analogovou jsou zanechali v prachu
historie.
Nakonec kdybyste mi nevěřil, tak ti to můžete ověřit u těch nejchytřejších,
tj. u politiků. Máme ministerstvo pro digitalizaci, ale ne pro analogizaci.

Tak bych se zamyslel, jestli by se dané problémy nedaly řešit digitálně.
Tedy připojit k měniči (asi po RS485 a Modbusu, to bych čekal, že tam bude)
nějakého chytrého kámoše. Nějaké RaspberryPi, nebo jinéPi, případně
i jednodušší Blue-pill nebo nějaké ESP.
A tím průběžně monitorovat situaci na frontě a podle toho vydávat operační
rozkazy. Pusť/vypni nabíjení, spadni do sleepu/probuď se atd.

Případně to odrbat na ještě nižší úrovni a problémy s nabíjením řešit na
úrovni baterky a BMS.
Existuje pěkný projekt (viz dále), který funguje jako "překladač" komunikace
mezi měničem a baterkou. Tak se jím inspirovat a ohnout ho tak, aby konal
v duchu, který si představujete.

Je to mimochodem pěkný projekt. Jeho cílem je umožnit připojit baterku
z e-auta (případně možná i baterku e-auta) k měniči jako jeho vlastní
úložiště.
Překládá CANbus komunikaci tak, že z jedné strany mluví s měničem, který
si myslí, že má svou firemní baterku.
A z druhé strany mluví s baterkou z auta, a ta si myslí, že mluví se
svým autem.
https://github.com/dalathegreat/Battery-Emulator/wiki

PL