<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Předesílám, že měniče Goodwe neznám a budu tedy teoretizovat.<br>
Zato znám jiné měniče, kde vše zde popisované lze nastavit přímo na
měniči.<br>
<br>
Takže bod 1: pořádně bych prostudoval dokumentaci, jestli jste třeba<br>
něco nepřehlídnul. Takové základní věci jako nastavení maximální SOC
baterky<br>
a max. nabíjecí proud, případně nepadání do sleepu při nízké
spotřebě, to by<br>
tam opravdu někde mohlo a mělo být.<br>
<br>
S tím ještě podbod 1.5: zkontrolovat, jestli neexistuje novější
firmware.<br>
<br>
A bod 2: máme dobu digitální. Dobu analogovou jsou zanechali v
prachu historie.<br>
Nakonec kdybyste mi nevěřil, tak ti to můžete ověřit u těch
nejchytřejších,<br>
tj. u politiků. Máme ministerstvo pro digitalizaci, ale ne pro
analogizaci.<br>
<br>
Tak bych se zamyslel, jestli by se dané problémy nedaly řešit
digitálně.<br>
Tedy připojit k měniči (asi po RS485 a Modbusu, to bych čekal, že
tam bude)<br>
nějakého chytrého kámoše. Nějaké RaspberryPi, nebo jinéPi, případně<br>
i jednodušší Blue-pill nebo nějaké ESP.<br>
A tím průběžně monitorovat situaci na frontě a podle toho vydávat
operační<br>
rozkazy. Pusť/vypni nabíjení, spadni do sleepu/probuď se atd.<br>
<br>
Případně to odrbat na ještě nižší úrovni a problémy s nabíjením
řešit na<br>
úrovni baterky a BMS.<br>
Existuje pěkný projekt (viz dále), který funguje jako "překladač"
komunikace<br>
mezi měničem a baterkou. Tak se jím inspirovat a ohnout ho tak, aby
konal<br>
v duchu, který si představujete.<br>
<br>
Je to mimochodem pěkný projekt. Jeho cílem je umožnit připojit
baterku<br>
z e-auta (případně možná i baterku e-auta) k měniči jako jeho
vlastní úložiště.<br>
Překládá CANbus komunikaci tak, že z jedné strany mluví s měničem,
který<br>
si myslí, že má svou firemní baterku.<br>
A z druhé strany mluví s baterkou z auta, a ta si myslí, že mluví se
svým autem.<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://github.com/dalathegreat/Battery-Emulator/wiki">https://github.com/dalathegreat/Battery-Emulator/wiki</a><br>
<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.1.2024 v 21:58 Vláďa Anděl
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:7d6c145c-fa57-4856-a974-012a4425463b@vaelektronik.cz">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Times New Roman">Píšu řízení měniče (obecně),
protože tohle půjde napasovat na libovolný měnič.</font></p>
<p><font face="Times New Roman">Prvotní myšlenka - můj měnič
Goodwe i když má nabitou baterku, je až do výkonu 150W vypnutý
a spouští se až při překročení spotřeby 150W. Takže lednička
mi běží většinou ze sítě :-( i když někdy se měnič spustí a
její spotřebu vykompenzuje. Tedy na proudová trafa přidám
pomocné vinutí třeba 10 závitů a proudem 65 mA posunu nulu
měření na těch 150W</font></p>
<p><font face="Times New Roman">Rozšíření této myšlenky - chci
baterku nabíjet pomaleji a jen do 90%, což nejde nastavit.
Pomocným vinutím vytvořím fiktivní spotřebu, měnič bude tento
výkon kompenzovat a dodávat do sítě. </font><font face="Times
New Roman"> O tuto spotřebu se sníží výkon dodávaný do
baterky. Při nabití na 90% fiktivní výkon zvednu tak, aby do
baterky nešlo nic. Jednou za 14 dní baterku nechám nabít
naplno a po hodině potřebné na promíchání elektrolytu zase
tímto fiktivním výkonem přinutím měnič, aby ji vybil na 90%.</font></p>
<p><font face="Times New Roman">Zatím vím o jediném problému
tohoto řešení. Veškeré grafy a statistika, co se mi ukládá na
SEMS portálu, bude kecat. Mohl bych si z dat stažených z
měniče a korigovaných o posun nuly proudových traf vytvářet a
archivovat svoje data.</font></p>
<p><font face="Times New Roman">Nebo to má ještě nějaký jiný
problém, proč to nebude fungovat?</font></p>
<p><font face="Times New Roman">Anděl<br>
</font></p>
</blockquote>
</body>
</html>