Ako zprasit navrh DPS pre pedagogicke ucely

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Sobota Leden 20 11:59:30 CET 2024

On 19/01/2024 14:07, Jan Waclawek wrote:
> Na tych videach cvakas prepinacom RUN, spravne? T.j. na zaciatku je bordel
> ktory je v tej komore (krasnych 10MHz, svieti tam nejaky generator),
> spravne?

ano, cvakam prepinacom zapnut/vypnut. Video je z labaku, nie z kabiny,
takze tam je vidiet aj pozadie. Chcel som vidiet ako sa to bude dat
ukazat na prednaske.

> Na aku frekvenciu ste to nakoniec nastavili, t.j. aky je odpor na tom pine
> FREQ co je tam pridrotovany na oboch doskach C aj D? Ja som na tych
> videach naratal pre C 7 a pre D 14 pikov v tom 2.5MHz dieliku, to C teda
> by malo byt asi 350kHz a to D polovica, (ale to podla DS nejde a urcite
> ste pouzili rovnaky odpor, takze tam je aj nejaka subharmonicka, dobre
> vravim?), a ak tam nebol Jaromir, tak to je 100kOhm, dobre vravim?

ano, je to 100kOhm, takze okolo 330 kHz.

> U toho D je ten drotik dost dlhy, nechyta sa do neho nieco? Ja viem, ze uloha je
> ukazat, ako to D je hrozne navrhnute, a ano, asi je; ale podla mna je
> rovnako dolezite ukazat aj vsetky zdroje tej hroznosti a podla moznosti
> ukazat aj to, co sa s tym da robit - ano, ten rozdiel medzi A a C nieco
> ukazuje, ale tie obvody su zlozite ako prasa a tie vysledne obvody sa daju
> pokazit na mnohych miestach mnohymi sposobmi.
To D funguje velmi zvlastnym sposobom, skor je zazrak ze to vobec nieco
generuje. Vystupne napatie je nizsie ako nominalne, nad urcitu hodnotu
zatazovacieho prudu to prestane spinat uplne.

> Cim sa vysvetluje rozdiel medzi ripple pripadu A a C? Je to ta ista doska s
> tymi istymi kondikmi, takze rozdiel je len v tom snubberi a odporoch do
> gatov tranzistorov, spravne? Alebo je tam aj nejaky iny rozdiel?

v popise som urobil chybu, kondenzatory so zlym ESR su len v A, vsetky
ostatne dosky maju low ESR kondenzatory. Preto tak velky ripple u A, a
dokonca je krasne vidiet ze menic ma nizsiu ucinnost. Vykon sa pali na
ESR kondenzatorov a odobera to vyssi prud pri rovnakej vystupnej zatazi.

> Nemas nejake ine (pomalsie) tranzistory na vyskusanie? Ja som totiz tu
> poznamku myslel vazne.

necakal som, ze sa zdvihne takyto zaujem :-) Pre mna je zalezitost
dokoncena, mam co potrebujem pre moje kurzy do prace. Cela zalezitost
ale ukazala, ze na nemenovanej vzdelavacej institucii ucime, ale nevieme
naucit. Aj ti, ktori prechadzaju so znamkou A netusia ako robit veci.
Ale vyborne poznaju vsetky teoreticke aspekty. Uz som dohodol s
kolegami, ze podobny projekt zavedieme do vyuky predmetu
elektromagneticka kompatibilita.