Ako zprasit navrh DPS pre pedagogicke ucely

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 20 11:27:31 CET 2024

[preposielam]

Ahojte,

ako myslim si, ze otazok zaznelo uz trochu viac ako je len v tomto Tvojom
emaili, ale pokial hlavny konstrukter je skupy na slovo, resp. mlzi
odpovede, tak nema velky zmysel diskutovat... Mozeme len filozofovat a
realita bude inde.

Ale jednu filozoficku poznamku si predsa len dovolim. Na urcenie designu,
ktory je spravny, A ci C, by bolo vhodne kupit a zmerat evaluation board
priamo od Analog Devices. A tie merania aspon porovnat kvalitativne. (AD ma
v nom 4 tranzistory plus diodu.) Bolo by vhodne porovnat predpisane typy L
a C od AD a pouzite typy L a C v skusobnych vzorkach.  To je jedna vec, a
druha su tie tranzistory, po ktorych tak volas. V jednom starsom AR bola
uverejnena konstrukcia menica 12V/230V, kde autor riesi prave rychlost
spinacich tranzistorov, ktoru mimochodom spomina aj v texte ako jeden z
problemov, ktory musel riesit. A na uverejnenom plosaku je poznamka, nieco
v duchu Verzia 5 - EMC. Takze navrh spinanych zdrojov je svojim
sposobom beh na dlhe trate.

A.

Na tych videach cvakas prepinacom RUN, spravne? T.j. na zaciatku je bordel
ktory je v tej komore (krasnych 10MHz, svieti tam nejaky generator),
spravne?

Na aku frekvenciu ste to nakoniec nastavili, t.j. aky je odpor na tom pine
FREQ co je tam pridrotovany na oboch doskach C aj D? Ja som na tych
videach naratal pre C 7 a pre D 14 pikov v tom 2.5MHz dieliku, to C teda
by malo byt asi 350kHz a to D polovica, (ale to podla DS nejde a urcite
ste pouzili rovnaky odpor, takze tam je aj nejaka subharmonicka, dobre
vravim?), a ak tam nebol Jaromir, tak to je 100kOhm, dobre vravim? U toho
D je ten drotik dost dlhy, nechyta sa do neho nieco? Ja viem, ze uloha je
ukazat, ako to D je hrozne navrhnute, a ano, asi je; ale podla mna je
rovnako dolezite ukazat aj vsetky zdroje tej hroznosti a podla moznosti
ukazat aj to, co sa s tym da robit - ano, ten rozdiel medzi A a C nieco
ukazuje, ale tie obvody su zlozite ako prasa a tie vysledne obvody sa daju
pokazit na mnohych miestach mnohymi sposobmi.

Cim sa vysvetluje rozdiel medzi ripple pripadu A a C? Je to ta ista doska s
tymi istymi kondikmi, takze rozdiel je len v tom snubberi a odporoch do
gatov tranzistorov, spravne? Alebo je tam aj nejaky iny rozdiel?

Nemas nejake ine (pomalsie) tranzistory na vyskusanie? Ja som totiz tu
poznamku myslel vazne.

A mohol by si prosim odmerat aj tie signaly na tych dvoch gatoch sucasne,
t.j. aby sme videli, ze aky je medzi nimi deadtime?

Dakujem,

wek