Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Leden 12 23:04:01 CET 2024

On Fri, 12 Jan 2024, Petr Labaj wrote:

> [...]
> Působilo to na mě tak nějak ... nechci být hnusný nebo namistrovaný, ale
> přišlo mi, že na to, jaké mají na to asi prachy a zřejmě i možnosti, tak
> takové trochu amatérské.
> Ať už v drobných jednotlivostech, že třeba neumí ani vyletovat jednoduchý
> chip v pouzdře SO16 bez toho, aby ho zničili.
> Nebo šílený problém GALů - ty GALy sice mají data retention 20 let. Ale to je
> reprogramovatelný chip. Tak to je takový problém koupit si programátor (nebo
> raději třeba 3 do skladu) a ty obvody refreshnout (když nejsou schopni sehnat

To je problem certifikace - oni do toho nemuzou zasahovat, to muze jen
vyrobce ktery tu certifikaci drzi. Mne spis na tom zaujalo ze vyrobce
si s tim hlavu az tak nelame a klidne by bastlil a ze oni sami ho musi
nutit aby postupoval papirove spravne.