Lets encrypt pro home asistant

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pondělí Leden 8 19:55:31 CET 2024

Dobrý večer,

hraju si tady s home assistant. Mám to v dockeru na Synology. Funguje,
vyměnil jsem defaultní db za mariadb a nyní bych rád rozchodil ssl
certifikát přes lets encrypt. Nebo to vůbec na veřejku nedávat (chtěl bych
se k tomu ale dostat zvenku, mám sice nastavenou v telefonu VPN domů, ale
to je opruz)?

Na routeru mám veřejku, je to Miktotik, za tím je to Synology, není problém
cokoliv přesměrovat.

Ty návody to je jak drbání pravou rukou za pravým uchem:

https://www.google.com/search?q=lets+encryp+home+asssitant

Jak se to dá udělat jednoduše a správně, máte to někdo nastavené?

Nejde to nějak zjednodušit pomocí reverzní proxy na tom Synology? Asi jde o
to přesměrovat 443 na IP a port toho HA?

Ve všech návodech je dynDNS nebo cloudfare, to nepotřebuji,
doménu/subdoménu i vlastní veřejnou IP mám. Proč to je tak komplikované?
Něco přehlížím?

Díky,

HP