Re: mech: dvojpulsní bodovačka

Pondělí Leden 8 00:27:02 CET 2024

Spínač na ten proud asi není problém. Diody co by pochytaly 800A už asi
problém bude. Když jsme dělali zkušebnu NiCd baterek a udělali jsme
zátěž 1,2V 400A ještě s FETy se šroubovýma svorkama, po pár letech
přišli s tím, že potřebujou měřit vnitřní odpor článku a po dobu 30
vteřin potřebujou zvednout proud na 800A. Napočítal jsem tehdy, kolik
hliníku je potřeba ohřát, aby teplota byla ještě únosná. Vyšel z toho
docela malý hranolek. Je to tady http://piknymburk.cz/vyb6000.html druhá
fotka z hora.
Jinak na tyhle velké proudy jsem se před 10 lety zařídil na řadu
tranzistorů v TO220. Na tišťáku se 70 um fólií naletovaný Cu pásek
vysoký 4 mm, na něm leží ploška toho TO220 a z vrchu přišroubovaný
chladič. Jak jsem to tehdy vymyslel, tak to dělám furt stejně :-)