Re: mech: dvojpulsní bodovačka

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Leden 7 23:19:56 CET 2024

Obecně bych to viděl nějak takto:
Cílem je nějaký průběh ohřevu, tedy středního výkonu.
Takže by mělo stačit tam natvrdo pustit PWM.
Vzhledem k extra nízké Z tam ale bude hrát roli parazitní indukčnost.
Takže přidat diody, nebo druhou sadu MOSFETů a bude z toho vlastně
snižující měnič.

Ale je klidně možný, že to bude ještě jednodušší:
Prostě tam dát dva ultracapy, jeden menší na ten první pulz a druhej
velkej na ten hlavní.
A regulace pak bude jen tím jak se ty C nabijou. Pak by mohly stačit i
tyristory.

Zajímavé je, že submOhm MOSFETy jsou zpravidla SMD. DPAK-7, LFPAK88 a
podobně. Ale asi by to při troše snahy šlo připájet do řady mezi dva Cu
hranoly, s ďolíkama pod G.

Tenhle měl nejmíň, 29µ, pouzdro hodně divný, ale digikey za 3,8 USD/1ks:
https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-IQDH29NE2LM5-DataSheet-v02_00-EN.pdf?fileId=8ac78c8c8a44f57b018a4599a0e9027c
Při chlazení peltierem pod 25°C by každej ks měl zvládat skoro 800 A.
Ale asi bych se spokojil s 600 při 75 stupních:-)

PH