Pt1000 IC pro i2C

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Leden 4 10:24:23 CET 2024

Pokud není ten Pt1000 už integrovaný v kotli, tak bude asi jednodušší
sehnat termočlánek ve vhodném provedení.

Jinak je to asi jedno, protože není potřeba velká přesnost.
Termočlánek dává při stovkách °C řádově 10 mV, MCP3423 má rozsah 2048 mV
a PGA 8x, tedy 256 mV. 10 je tedy trochu špatné využití rozsahu, ale při
18 bitech to vůbec nevadí. Offset píšou do 55 µV, to je asi 1 °C, takže
ho lze ignorovat.
Jen je otázka, jak dlouhé je potřeba vedení, aby se to nemuselo
prodlužovat, kdyby nebyl sehnán s dostatečně dlouhým už z výroby. A u
delších kabelů bych doporučil nepodcenit EMC, to by ty mV mohlo dost zkazit.

Pt půjde asi hůř sehnat ve správném provedení, ale zas se pak dá
prodloužit v podstatě libovolným kabelem. Na 200 °C jsou asi 4 ohmy /°C,
takže i bez 4vodiče je prodloužení snadné. Velký + je samozřejmě že
odpadnou všechny starosti plynoucí z mV. Prostě se normálně využije
rozsah 2 V. Potřebný hardware před ADC tedy začíná na 1x Rref, dobré EMC
parametry začnou po přidání 1-2 dalších R a 1-2 C. Případně ještě 1xR na
snížení napětí, kdyby to bylo napájeno z 5 V.

Při hledání "pt1000 table", abych věděl kolir ohmů na °C, na mě vypad
vhodnej pt1000 za 99 Kč:
https://dratek.cz/arduino/3177-pt1000-teplotni-senzor-platinovy-2-vodice.html
Takže tím padá hlavní výhoda TČ, že by mohl být snáze dostupný ve
vhodném provedení:-)

PH