Pt1000 IC pro i2C

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Čtvrtek Leden 4 08:50:42 CET 2024

zdravim,

no a co pouzit to co jste si nasel - MCP3423?
na jeden kanál pripojite ten termoclanek a na druhy treba neco jako MCP9700T-E/TT, ktery v TME stoji 8kc, pro kompenzaci studeneho konce.
primo v popisu adc stoji : Temperature Sensing with RTD, Thermistor, and Thermocouple

na mereni v komine bych asi take dal spis kvalitni termoclanek (treba nejobvyklejsi typ K) nez pt1000, ale jaká je ta teplota spalin netusim..

v.

> Od: "Petr Zapadlo" <zapik na email.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 03.01.2024 21:20
> Předmět: Re: Pt1000 IC pro i2C

Díky za tip,

 výrobce kotle dodává pt1000 (za dost nehorázné peníze), tak jsem si
 říkal,že nebudu vymýšlet a použiju stejný princip ať neobjevím zase
 nějakou slepou uličku. Kotel je to na dřevo zplynovací, takže mě zajímá
 teplota spalin kvůli potenciálnímu vzniku dehtu v kotli/komíně.

 Díval jsem se po převodnících k termočlánku na i2c, a taky to není žádná
 sláva, prakticky jsem našel (na tme ) jen pár modelů, žádný skladem a
 všechny v pouzdře, které ručně moc nedám. Hezký, dostupný a docela levný
 je MAX31855, ale ten má jednosměrné SPI (v nouzi použiju), ale vzhledem
 k tomu, že bojuji s nedostatkem pinů a i2c tam už stejně mám...

 Víte o vhodném? (a blbě se dívám)

 Díky

 Petr