Re: Jak vyhodnocuje elektroměr přetok?

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Únor 29 08:13:35 CET 2024

I když odpovídáte panu Lukešovi, přidám svůj názor, protože jsem to
vlákno vyvolal. Mě prostě z principu zajímá, jak to je a zda v případě
4Q elektroměru (ten nemám) je možné technickým řešením (pokud hrozí
přetok, připnout na chvilku těleso v bojleru) přetoku zabránit.

a) zcela

b) aby to elektroměru nevadilo

Jak už tu dříve zaznělo, přetok může vzniknout i kapacitní zátěží mezi
fázemi. (Nemám na to, abych to matematicky nebo graficky dokázal, ale
zajímalo by mě to)

A samozřejmě může vzniknout odlehčením třífázového motoru.

A pak mě napadá ještě jeden způsob jak může vznikout přetok:

Třífázový motor běží v ustáleném režimu. Typicky kompresor staršího typu
tepelného čerpadla typu ON-OFF. Soused použije silnou jednofázovou
svářečku. Napětí na fázi poklesne a můj motor pokles bude kompenzovat a
na jedné fázi vytvoří přetok. A pochopitelně na ostatních o to větší
spotřebu a tu zaplatím a teoreticky mě za přetok mohou nahánět. A nebo
se mýlím?

Martin Záruba