Re: Nabíječka pro elektrokola

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Únor 28 15:54:27 CET 2024

Dal bych spíš na zeď několik spínaných zásuvek 230V.
Spínaných jako ochranu proti nějakým vykukům, co by tam chtěli strčit
něco jiného než nabíječku na kolo.
Případně s časovačem a pískletem, pokud by zájem převyšoval nabídku.
Asi jištěných dost nízko, třeba 2A nebo 4A jističem (každou zvlášť).
A pak bych "investoval" do reklamy, tj. do rozšíření povědomí, že je u
Vás možnost nabíjení elektrokola vlastní nabíječkou.
Případně pak k tomu půjčovnu nabíječek proti záloze, pokud už byste
přece jen chtěl riskovat (viz dále).

Elektrokolo je těžký stroj. Já ho nemám (cíleně, protože se bojím
zlenivění), ale občas parkuju e-kolo švagra (má omezenou pohyblivost).
Dávám ho za barák, kde ho musím snést přes pár schodů. A pronese se to
teda pěkně.
Takže proti váze toho stroje je už nabíječka celkem nic. Tudíž si ji
cyklisti můžou klidně vzít sebou.

Svou nabíječku bych tam nedával z důvodů vlastní ochrany.
Aby se pak na Vás někdo nechtěl hojit, že jste mu svou službou (tj. svou
nabíječkou) poškodil baterku za desítky tisíc.
BMS v baterce by sice měla třeba přepětí pořešit, ale budete na to spoléhat?
A proudové přetížení, když si někdo k malé baterce připojí tu největší
nabíječku?

PL