Re: Chytré žárovky a jejich protokoly

Marian Panacek amonsoft.hw na gmail.com
Středa Únor 28 10:40:38 CET 2024

Sledujem dlhšiu dobu diskusiu a riešenie problémov s dosahom čidiel domacej automatizácie.
Pre inšpiráciu, ako to mám vyriešené ja.
Na 2.4 GHz som mal problémy s dosahom, tak  som prešiel na frekvenciu 433 MHz.
Používam zbastlané čidlá na arduine podla projektu https://www.mysensors.org/
Projekt je síce už uzatvorený ale všetko mi funguje spolahlivo už 5 rokov.
Používam rádio RFM69. Čidlá sú zbestlené v elekrikárskych krabiciach A14 napájané z LiFePo4 18650.
Vydrží to večnosť.
Umiestnené mám rôzne po záhrade, v sklenníku, vo vodomernaj šachte, pri plynomeri na ulici.
Je k tomu aj integrácia do Home assistanta.

________________________________
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> v mene používateľa Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Odoslané: utorok 20. februára 2024 23:35
Komu: hw-list na list.hw.cz <hw-list na list.hw.cz>
Predmet: Re: Chytré žárovky a jejich protokoly

Ano i ne.
Pokud je ZB dělané pro nízkou spotřebu, tak by tu větší páru nemusel pouštět na turbínu pořád.
U zařízení s externím napájením (zejména u nějakého toho AP, i když tam se to asi jmenuje nějak jinak) by to mohlo jet s vyšším výkonem furt.
Ale u nízkospotřebových klientů by to mohlo dynamicky měnit vysílací výkon podle potřeb. Tak, jak to třeba dělají například mobily.

Mám pocit, že i tady kdysi dávno šlo nějaké vlákno, jak se někdo snažil přimět ESP k co nejnižší průměrné spotřebě. Tehdy to asi bylo ještě staré ESP8266.
A myslím, že tehdy dosahoval docela zajímavé spotřeby. Většinu času trávil v nějakém deep sleepu, sem tam se probudil, zkontroloval přijímač a nějaká I/O, a zase usnul.
Vysílač spouštěl jen když něco potřeboval.

Ale to jenom teoretizuju. Jsem rád, že jsem se v tomto vlákně dozvěděl, že ZB pro mě bohužel asi není cesta.
Stačí mi, že se trápím s dosahem u těch optimizérů, kde musím dělat nepříjemné kompromisy.
Takže díky všem za informace.

PL