Sváření ( bylo Re: Svářecí invertor )

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Únor 21 20:46:31 CET 2024

Taky jsem si myslel, že svařovat neumím. Invertor Filex, který jsem kdysi
koupil na burze za mrzký peníz.  Nezapalovalo mě to, nebo jsem s tím zase
pořád šermoval, když se to přilepovalo.
Laboroval jsem s elektrodama, s proudem, s externí tlumivkou a  furt to
bylo takové lepení, že to spíš bylo osmrkané, než svařené.
Pak byl jednou  na stavbě maník, co je profi svářeč. A po vzoru toho hesla
"že dobrej muzikant zahraje i na starej rozvrzanej střep" mu to kupodivu s
tím Filexem docela šlo.
Tak jsem s ním dal řeč, jak to dělá, že mu to jde.   Povídal že je to fakt
mizerný invertor . Měl na to i pár výrazů ze svářečský hantýrky, který už
si nepamatuju, ten poslední výraz byl sprostý, ten si pamatuju.
 Je to prostě hodně o zkušenostech, on pozná, jak se to chová , má pro to
už cit a ví, jak se k tomu chovat, když to funguje blbě.  Asi jako když
dáte začátečníkovi starou škodovku, co nedrží volnoběh, blbě řadí, špatně
vystavuje spojka atd..
 Profi řidič to má za chvíli v ruce a umí se k tomu ohnout. A jese s tím.
 No a ten začátečník když sedne do vymazleného dieselu s automatem, tak
jede v pohodě. Žádná cukatura, nic nechcípá.

Pak jsme si  na jeho doporučení pořídili KITin 165  a rázem už  umím
svařovat. Vážně to jde nádherně, chytá to parádně, udrží to oblouk i když
elektroda je kousek nak materiálem a hoří to i když jí tlačím do matroše.
Prostě paráda, housenky krásný, spokojenost. I s elektrodama 30 let
starýma, který byly připravený na vyhození, protože s tím Filexem nešly
vůbec.  Ale ten KITin je nějak chytřejší, na zapálení používá větší napětí
a v podstatě se nedá elektroda přilepit. Má na to nějaké řízení toho proudu
atd, dá se tam nastavit pár různých featur.

st 21. 2. 2024 v 14:10 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>