RE: Svářecí invertor

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Únor 21 16:21:58 CET 2024

Nejen železo. Zdroj (laboratorní) potřebuje ještě baterii kondenzátorů na vyhlazení, a ty ve svářečkách totálně chybí. Tlumivky jsou v těch lepších svářečkách :-)
Lubor
> Od: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 21.02.2024 15:55
> Předmět: RE: Svářecí invertor

No poctivy kus zeleza ziaden procesor nenahradi....

 J.

 -----Original Message-----
 From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláda Andel
 Sent: Wednesday, February 21, 2024 2:10 PM
 To: hw-list na list.hw.cz
 Subject: Re: Svářecí invertor

 Tlumivka tam je, fotku jsem dal sem
 https://vaelektronik.cz/fotky/tlumivka.jpg <https://vaelektronik.cz/fotky/tlumivka.jpg> tlumivka je to dole. Nevím, jakou má indukčnost a netuším, jaké může mít ztráty. Ale funguje to docela dobře. Mám dojem že je vinutá plechem a je na klasickém EI jádru z plechů. Co jsem viděl různé (různě staré) svářečky TNZ, které nám výrobce dělal s jiným trafem jako nabíječky 12V 100A, v těch prvních, kde byly ještě bipolární tranzistory, dávali taky tlumivky na EI plechách. U těch novějších, s MOSFETy byla dvouvrstvá vzduchová cívka umístěná tak, aby na ní foukal větrák.