Re: Čínské vestavné V-A metry...

Pondělí Únor 19 20:18:22 CET 2024

Jo tak to by mohlo být. On i ten ICL7107 dokáže měřit blbě a nelineárně,
pokud pro integraci dáte nějakou mizernou nízkovoltovou keramiku. Což by
snad u nás technika nenapadlo, ale u Číňana by mě to nepřekvapilo.
Zkrátka tam potřebuje dát něco malého s velkou kapacitou :-) Proto jsem
k těmto převodníkům dával fóliové kondy i v době, kdy už tam všechno
ostatní bylo v SMD. Když se dělá jednou za dva roky kalibrace zařízení v
baterkárnách, kde je tento převodník i 15-20 let, měření napětí je ujeté
maximálně o dílek (1 mV ze 2V) a požadovaná přesnost je 0,5%. Sice taky
už jsem nějaké desky měnil že měřily úplně blbě, ale to když nechávají
otevřené dveře do baterkárny a kde tam ten aerosol z louhu. Ale tam pak
nepomůže ani koupat desku v destilce, je to zažrané uvnitř v laminátu.
Jedině desku vyměnit.

Anděl