Bordel v siti - bylo Re: Vyroba transformatoru na zakazku ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 27 18:29:15 CEST 2024

Ahoj,

bordel v sieti musite najprv nejako klasifikovat a potriedit do
jednotlivych krabiciek. Jedno z kriterii triedenia moze byt
casovo-frekvencne kriterium. Moze to byt napr. dlzka trvania rusiveho
bordelu v sieti... Dnes sa to vsetko zvrhne na prechodne deje a spinane
zdroje, ale zabuda sa pri tom na HDO... To je ta zelana funkcia bordelu v
sieti. :)

A kedze rozoberate transformatory, tak ja si osobne myslim, ze jedna z
tych najdolezitejsich nepisanych vlastnosti je frekvencia, kedy uz vsetok
bordel zo siete prelezie na primarnu stranu... Teda sa objavi v
napajanom obvode. Ako som uz vyssie spomenul napr. HDO. Alebo vyssie
frekvencne zlozky. Vtedy sa z idealnych suciastok stanu neidealne, teda
objavi sa vela parazitnej indukcnosti a jednosmerneho odporu... Ktore sice
este nie su vyznamne, ale uz vplyvaju na cinnost napajaneho obvodu.

Takze takto to vidim s transformatormi ja...

A.

No já doufám, že bordel v síti částečně vyřeší UPS přes kterou to bude
celé připojené.

... ale když jsem měl to původní řešení s krystalovým oscilátorem tak
to jinak nešlo, protože nastavovat to po každém výpadku napětí byl
nepříjemný proces.

Zdraví PavelK