Dig. osciloskopy - otazka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 27 18:28:33 CEST 2024

[preposielam]

Dobry den,

ja mam trochu podobne vysvetlenie na otazku "Preco prave 20MHz?" Myslim si,
ze je to nejaka vyznamna frekvencia v prirodnych rep. technickych
systemoch. Dalsie take su napr. 1kHz ci 1MHz. A ten 1kHz sa meria v
intervale 0-2kHz, boli na to nejake EMC normy. A analogicky to bude s
tymi 10MHz, takze preto 20MHz. Ale istotu nemam. Mimochodom, tych 10MHz sa
zobralo asi prave z tych Vasich normalov frekvencie, o ktorych ste sa
bavili.

Tuto funkciu pouzivam na hladanie chyb v obvodoch, teda na urcenie, ci uz
hladat chyby v klasickej obvodarine, alebo hladat ducharinu, teda rozne
"nahodne" impulzy, zakmity a vazby. Sondu 1:100 mam tiez, a pouzivam ju
velmi casto pri praci. Len lutujem, ze som si ich nekupil s osciloskopom
viacej, boli v akcii za 20E.

A.

"Proč právě 20 MHz ?" může snad nějak vzdáleně souviset s tím, že už

několik generací (lidských generací, nikoli generací přístrojů) se
používá jako referenční kmitočet 10 MHz a pokud chce AD převodník
samplovat rychleji, potřebuje nějaké hodiny odvozené od PLL a nějakého
oscilátoru kmitajícího na vyšším kmitočtu. Nebo potřebuje násobičku
kmitočtu. Což sebou obojí nese nějaké nepřesnosti.
Ale to jen volně fantazíruju, nikdy jsem nenašel nic, co by tuto úvahu
nějak podporovalo.

Zdraví PavelK