RE: [MECH] Kombišrouby skrz plechovou střechu

ok2mtm na seznam.cz ok2mtm na seznam.cz
Čtvrtek Duben 18 22:25:06 CEST 2024

Mamuta bych ta nedával, z mé zkušenosti to časem tvrdne. PU tmel jsem
používal od SIKA. Střecha to byla tedy jenom okrajové použití, většinou auta
a to na věcech mimo motor, kde by zatékat také nemuselo.

K tomu originál těsnění - není to náhodou tvarované proto, aby se to zmáčklo
do vzduchové mezery, a pokud někde něco lehce povolí, tak se má co
roztahovat? Tedy něco jako pérová podložka pod šroubem, která ho drží "v
napětí", i když trošku povolí.
Byla zmíněna tepelná roztažnost plechu - tu bych nepodceňoval, stačí mi,
když vidím, co nám dělá plechová střecha v létě - jaké ten plech vydává
zvuky. Ono to někde uhne, v to nejslabším místě, jde o to, kde to místo je,
a jestli to pro těsnost střechy vadí, nebo se s tím počítá.

A k životnosti - vždy to bude horší, než neporušený plech, jakou chcete
životnost? Jak jednoduše zjistíte, jestli tam zatéká? Klempířské řešení jsou
"standardizovaná" a léty vyzkoušená, tak bych se podíval, jak se tohle dělá
"podle normy".

Tomáš OK2MTM