Re: [MECH] Kombišrouby skrz plechovou střechu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 18 22:07:00 CEST 2024

Ano, tmel plánuju. Konkrétně Mamut Multi, což je MS polymer. A to je
snad dneska ten nejlepší materiál.

Pořád tady ale je ta základní otázka, jestli se přizpůsobit tomu
oficiálnímu těsnění, nebo vyrobit jen ploché těsnění.
Když už jsem se navíc naučil frézovat EPDM a těsnění si snadno můžu
udělat na míru.

Překvapuje mě na tom, že v tom na první pohled nevidím optimální řešení.
Člověk si často vymyslí nějakou konstrukci, a pak uvidí nějakou
podobnou, která je ale už od pohledu domyšlenější (protože už se vyvíjí
dlouho).
Tady sice takové těsnění prodává kde kdo po celém světě, ale nějak se
nemůžu přemluvit k tomu, aby se mi to zdálo jako optimální řešení.

Třeba u toho tmelu jsem zkoumal složení různých tmelů a četl testy, a
tak jsem si skoro jistý, že je to správný směr.
Stejně tak o EPDM jsem toho načetl dost, četl testy, a opět jsem
přesvědčen, že je to ten správný dlouhoživotní materiál, kterého se
nemusím bát.
Ale u konstrukce těch těsnění prostě nic takto přesvědčivého nevidím.

Pokud člověk dělá blbost, kterou může v případě problémů snadno
předělal, tak o nic nejde.
Ale dělat díry do jinak kvalitní střechy, a řešit případné značné
problémy do budoucna, tak tady si metodu pokus-omyl nechci dovolit.

Díky.
PL