Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Duben 11 20:02:57 CEST 2024

Zdravím,

tak jsem dokončil skoro šestidenní měření toho čínského TM4313 a začal
jsem měřit ten svůj bastl.

Obrázek

A docela mně překvapilo, že ten TM4313 (nějakých 2.500 na Aliexpressu)
není zdaleka tak špatný, jak jsem ho podezíral.
Na druhou stranu mně ani tak nepřekvapilo to, že dlouhodobě mám lepší
přesnost (protože můj GPS přijímač je řádově lepší) než ten číňan. Ale
překvapilo mně, že ten 40 let starý HP10811A je krátkodobě lepší než to
OCXO v tom čínském TM4313.
Jsem docela zvědavý, co naměřím až to moje zapojení dám na tišťák, do
krabice, se slušným zdrojem a odpojím tu desetimetrovou USB
prodlužovačku. Protože všechny tyhle věci jistě vnášejí do měření nemalé
rušení. V dosavadním stavu bych to k rubidiovému normálu nepřipojoval,
protože by ho to asi ještě kazilo.

Zdraví PavelK