Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Neděle Duben 7 23:28:24 CEST 2024

Zdravím,

tak dneska jsem se značnou pomocí od kolegy Valucha zpacifikoval problém
zemí na tom mém bastlu na nepájivém poli a též jsem dosáhl vytouženého
prvního PLL locku starého oscilátoru HP10811A oproti GPS modulu uBlox
F9T. Používám ten oscilátor jako testovací, než bude celé zapojení
hotové a odzkoušené. Pak ten závěs řízený Pi Pico bude pacifikovat ten
můj rubidiový standard.

https://www.rajce.idnes.cz/pkorensky/album/agilent-53132a/1630928993

Na tomhle obrázku je vidět, jak je HP10811A (horní signál, 10 MHz / 16)
zavěšený na tom GPS (spodní signál, 1.25 MHz / 2). Hezké je, že
vodorovně se to nehnulo ani za hodinu (osciloskop je v Autostore režimu,
takže případné rozmáznutí by bylo patrné, podobně jako je patrné na šumu
ve vertikálním směru).

https://www.rajce.idnes.cz/pkorensky/album/agilent-53132a/1630930029

a tady je vidět odezva systému na rušivý puls. Zde je ještě mnoho co
dohánět, ta odezva není příliš dobrá, budu si muset pohrát s konstantami
Ki a Kp toho regulátoru. Zatím jsou nastřelené metodou Monte-Carlo,
zvanou též prsto-cuc (vycucáno z prstu) :)

Zdraví PavelK