C: co ma byt v hlavickovych suboroch?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Září 27 10:34:56 CEST 2023

[preposielam]

Ahoj,

to mas pravdu, ze ked ich dam do .h suboru, tak ich uvidia vsetci,
ktori si ich includuju. Na druhej strane, su ale vsetky deklaracie k
danemu .c pekne pokope na jednom mieste a lahko sa v tom hlada, ked sa
programuje. Ale zistil som dnes rano, ze su vynimky. Tabulky s
vektormi funkcii musia byt az za deklaraciami funkcii. Inak je error
pri preklade... Aj v .h subore. Mozno to je len specifikum kompilatora
XC8, ze nevie priradit funkcie, alebo neviem tu tabulku riadne zapisat
ja.

Ked som pisal do konfery, bol som zvedavy na nazory ludi, ktori
dennodenne v tom C programuju. Ako to pouzivaju oni. Momentalne ma
zaujima ta tabulka funkcii, ze kam ju dat.

A.

Hlavickove subory x.h su nieco ako "export", t.j. veci, ktore z x.c
chces dat vediet aj do y.c, z.c atd.

T.j.ak su tie konstanty potrebne aj v inych .c tak ich tam daj, inak nie.

wek