zasuvky v nemecku 1/PE/N , L, zem, N

Juro mail na onicom.sk
Sobota Září 23 23:00:51 CEST 2023

Pekný deň prajem

U  nás  je štandard fáza v ľavo, ale v Nemecku je to jedno ?
Zemniace vodiče majú na  bočnej  strane,  a  absentuje  výstupný  kolíčok.  Takže  zástrčku
zapojíte  aj  opačne, takže fázu na spotrebiči máte aj v ľavo a
niekedy aj v pravo. Nevytvorí sa tým nejaký precedens ?

Suseda   mám   Nemca   a   na  dome  mu robil elektroinštaláciu Nemec.
Samozrejme  všetky  zásuvky  má  nemecké... ( bez výstupného zemiaceho
kolíka)
Tak  ma  to  dosť udivuje, či to nespôsobí nejaký problém na
spotrebičoch ak sme na Slovensku.  Ak sa zrazu fáza objaví v pravo ?
Či v EU je to už dnes jedno ?

Všetky  naše  nové  zástčky  mu samozrejme pasujú aj do tých nemeckých
zásuviek.

Zásuvky  majú  aj  značenie L, zem, N. Ale k čomu ak sa L,N mení podľa
zástrčky. A nič nebráni ju dať - zástčku aj inak...

--
Juro