Dalkove ovladani vrat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Září 23 14:35:15 CEST 2023

Naprostý souhlas.
Klidně i nedokonalé řešení, ale nestandardní, na které hajzli nejsou
předem připraveni.

Já mám garážová vrata s nějakým dodaným DO, kde kódování nijak moc nevěřím.
Ale do těch vrat jsem nevrtal, jen jsem jim předřadil svůj systém.

Napájení celé té jednotky s motorem a ovládáním mám připojené přes
stykač, který musím napřed sepnout, aby vrata fungovala a reagovala na DO.
To sepnutí dělám na omezenou dobu. To je časové okno, ve kterém vrata
reagují na DO a dají se ovládat.

No a aktivaci toho časového okna mám udělanou více způsoby, které se s
časem mění.
Úplně na začátku jsem to mě aktivované mechanickým tlačítkem lokálně.
Chci vyjet z garáže, tak doma tlačítkem aktivuji "enable" vrat.
Bohužel při příjezdu jsem musel napřed odemknout, ale stejně většinou dělám.

Když začala doba trvalého připojení k internetu, tak jsem si tam dodělal
možnost aktivace časového okna po internetu.
Používal jsem to tak, že než jsem odjel z práce, tak jsem si
"naprogramoval" na dálku doma časové okno.
V momentě příchodu chytrých telefonů a trvalého přístupu k internetu
jsem pak dodělal několik různých dalších možností, které už moc
popisovat nebudu.

Prostě vždy to ovládání bylo nějakým způsobem dvoufaktorové.
Není to dokonalé, ale zásadním způsobem to zkracuje dobu, kdy může někdo
pokusničit s prolomením.
Zvlášť dnes, když díky trvalému přístupu k mobilu jsem mohl to časové
okno zkrátit na minimum.

PL