Dalkove ovladani vrat

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Září 23 09:07:28 CEST 2023

Nezkoumal jste zabezpečení signálu DO?
Kdysi jsem nějaké ovládání vrat opravoval a překvapilo mě, že to posílalo
pevný kód. V době, kdy už byl u aut standardně plovoucí kód, mi to nepřišlo
moc bezpečné. Zvlášť v případě, že to má někdo na garáži, kterou se dá
projít do domu...

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindrich
Fucik
Sent: Saturday, September 23, 2023 8:56 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Dalkove ovladani vrat

Ahoj, za mne. Před mnoha lety jsem koupil profesionální výrobek DEA
LIVI. Po nějaké době jsem ho otevřel a zjistil, že uvnitř je sestava
jakou jsem stavěl na začátku vysoké školy, když jsem si myslel, že jsem
pochopil jednočipy. Nedělám si iluze, že dnes to bude jiné.

Takže uvnitř je osmibit (u mne PIC16F627) a pak relátka. Modul přijímače
DO je zapíchlej do konektoru a cvaká relátkem. V mém případě je to ta
motorola, která je ve všech ukázkách, "jak si hacknout Keeloq" s
procesorem PIC12F629.

Takže jsem si pak doprogramoval funkce pro zavírání nohou a tak.

A abych ti řekl něco užitečného. Existují modely, které ukončují cestu
pomocí koncáků a pak druhé, které ukončují cestu dorazem a měřením
proudu. Každé má své příznivce i nepříznivce. Já mám koncáky. V létě
super, v zimně mi tak jednou za sezónu vznikne zmrazek tak, že vypne v
půlce cesty a několikrát za sezónu zmrazky nedovolí dovřít vrata a
koncáky nevypnou. Pak se čeká na timeout a na to, než kopnu do vrat.