Balancer

AZe aze na seznam.cz
Pondělí Září 11 11:26:11 CEST 2023

To zapojení se na webu vyskytuje nepočítaněkrát. V podstatě mám toto https://599.cz/image/201301062116_balancer_schema.png
Jen místo T1 BD244 (6A) mám BD140 a jeho kolektor vede k bázi BD249C, takže tvoří Darlington. Původní záměr byl použít historické NPN KD503, ale z rozměrových důvodů jsem dal BD249C. V emitoru T2 mám 2 odpory 1k, jeden k LED na panelu a druhý k LED přímo na DPS.
Optočleny s tranzistory a relé byly doplněny později a jsou na malé destičce mimo, kvůli jednoduchosti jsou zapojeny do série s červenými LED na panelu. Kuchat LED z DPS, která je přišrobovaná ke chladiči výkonovými tranzistory a s docela tlustými dráty je opruz. Kdybych to dělal znovu, zapojil bych optrony jako LED samostatně, a vše na jedné DPS.
aze

From: Martin Záruba
Sent: Monday, September 11, 2023 7:30 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Balancer

Takže máte v sérii LM431, indikační LED, a LED v optočlenu? To už je moc velké napětí (nebo jsem to nepochopil?) Můžete poslat schéma jednoho členu?

Já myslím, že omezení na "všechny" asi není nutné, protože součtové napětí všech (většiny) nabitých článků určitě překročí omezovací napětí nabíječe. Nebo se mýlím?

Já myslel ochranu na příliš velký proud tranzistorem/příliš velkou ztrátu na tranzistoru. Nebo ani to nehrozí?