Balancer

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Září 11 10:13:40 CEST 2023

Už je to nějakou dobu, co jsem tu podrobně rozebíral aktivní balancování
s velkými  výkony a závěr byl, že pan Ohm vzkazuje, že všude, kde to má
fungovat tak nějak samo, bude větší proud jen s velmi tlustými a
krátkými dráty. A pan Henri dodává, že pokud se f nebude limitně blížit
0, tak ani ty tlustý dráty nepomůžou:-)

Tzn:
Toroid s mnoha vinutími: Jen malé proudy
Presování nábboje přes ultracap: Jen malé proudy

Takže jedině energii aktivně ukládat do indukčnosti. To pak vede na:
1. Flyback - OK
2. Step-Up - Byly s tím taky nějaký komplikace
3. SEPIC - Nejmíň komplikací hned po flybacku
4. "Kyblíková brigáda" - Snadné, ale rozumně funguje tak do 3 článků

PH