ceckovy kviz

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Úterý Září 5 22:48:18 CEST 2023

IMHO jde o zvyk. Já jsem zase nikdy nebyl pořádně schopný rozlišit mezi grafickou podobou znaků { ( } ) , vždycky na to musím pořádně kouknout a to zdržuje. Ale ve správně formátovaném *) kódu s begin ... end se orientuji úplně bez problémů.

*) tím myslím formátování podle mých vlastních zvyklostí, odlišných od většinové populace :D

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, 5 September, 2023 17:09
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: ceckovy kviz

Mě naopak už jenom nutnost používat begin a end tak negativně naladí, že mám  velký problém jakýkoli jazyk s tím používat.
Je to podle mě proti { } nesmyslný a zbytečný prodlužovač textu a zhoršovač čitelnosti.

Pokud mám pod sebou správně naformátové bloky s { }, tak se dokážu orientovat i v běžícím výpisu, který rychle roluje na obrazovce.
Jsou-li tam begin a end, tak ne.
Pal ďas nějaký Pascal, ten už asi nikdy v životě nepoužiju (i když to, že na něm bylo postaveno Delphi, že mrzelo, proto jsem ho nepoužíval).
Ale ono je to bohužel třeba i ve VHDL.

Podle mě čitelnost programu závisí především na kultuře programátora.
Že můžu v C namatlat spoustu věcí do jednoho kryptického řádku neznamená, že to tak dělat musím.

PL