HDD 16TB změnil stav na RAW, proč?

Jiří Sládek sladek na czhops.cz
Čtvrtek Říjen 26 16:17:35 CEST 2023

Zdravím, prosím o radu.

Koupil jsem disk Seagate 16TB SATA, model ST16000NM001G.
Před nasazením v NASu jsem ho chtěl trochu vyzkoušet, proto jsem ho
vložil do USB dvoj-adaptéru Axagon.
Připojil k PC, ve Win10 Správci disků inicializoval disk jako GPT a
naformátoval oddíl přes celý disk.
Na vzniklý oddíl jsem zkopíroval asi 120GB testovacích dat.
Poté jsem PC řádně ukončil, vypnul USB adaptér, nechal disk dotočit a
připojil do jiného PC přes interní SATA.
Po zapnutí a najetí PC se ten velký disk hlásí ve Správci disků jako RAW.

Nechápu, co se stalo.
A protože se mi podobná věc stala už potřetí, s různými velkými disky
(WD 12TB, WD 16TB), tak už to neberu jako náhodu.
Máte někdo podobnou zkušenost?
Nemají některé USB SATA adaptéry limit kapacity, při jehož překročení se
poškozují data?

Děkuji.
Jiří Sládek

Dvoj-adaptér Axagon: