Re: [OT] Pokažená myčka Bosch - němečtí inženýři

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Neděle Říjen 22 19:17:28 CEST 2023

Je to škoda, protože jinak je ta Boshka pračka velice solidní. Mamka jí
má snad 20 let a všechno je v ní původní. Nebyla tehdy úplně levná.

Z druhého konce, já jako svoji první pračku koupil nejlevnější LG a
měnil jsem v ní čerpadlo, tlumiče, uhlíky, ložiska... Ale na FW si
nemůžu stěžovat. Jakýkoli problém zahlásí chybovou hláškou, má snadno
přístupné menu pro diagnostiku a tak. Hladinu měří spojitě, žádné
kontakty. Vtipné mi přišlo, že ačkoli má uvnitř klasické trafo, které
dělá 5 a 12 V pro řízení, tak tyhle napětí jsou opřená o 230 VAC a když
si člověk nedá pozor, pěkně ho to probere.

Teď máme cca rok AEG s direct drive, je krásně tichá, ale blbě počítá
čas praní. Program, který má trvat +- 2 hodiny, někdy trvá i skoro 4.

S tou lednicí jste mi připomněl náš kotel na uhlí - nejde nastartovat,
když je méně než +10 °C. Ano, PLUS 10. Přímo v návodu píšou, že se musí
odšroubovat horní kryt, vyndat vnitřní čidlo teploty (je v izolační
vatě) a po dobu, než se kotel roztopí, to čidlo zahřívat v dlaních.
Fakt. Má řídicí jednotku s MCU a LCD, ale asi tam nešlo naprogramovat
třeba nějaký dvojhmat, kterým by se to čidlo dočasně ignorovalo.

Vlastně je to ale logické - kdo by zatápěl, když je venku zima.

JMN