kotel na pelety

M. milger na pobox.sk
Úterý Říjen 17 08:37:25 CEST 2023

Zdravim,

ja peletami kurim podlahovku cca 7 rokov, tak pridam par postrehov.

Mam taketo podmienky:

- podlahovka + zatepleny dom = extremna zotrvacnost,

- p. kotol od Edilkamin, Dallas, vykon cca 4-12kW,

- p.kotol = specificky zdroj (komplikovany start, dlhe vypinanie),
reguluje vykon podla teploty vody, caste zapalovanie nie je vhodne,
externe vie iba vypnut/zapnut,

- externy termostat, iba vypina a zapina kotol od casu, resp. teploty.

Zistenia na zaklade podmienok:

- teplota do podlahovky nastavena tak, aby kotol kuril cca 7-12h
suvisle, cca 1x za den, u mna je to cca 38'C,

- vhodny by bol aj rezim cca 2x za den, cca 4-6h, ale ked som mimo,
nemam odvahu nechat to bez dozoru, kotol je v interieri,

- zaujimavy by bol zrejme aj rezim suvisleho horenia cca 1-2dni, to by
ale teplota do podlahy musela byt <30'C, lenze vykon kotla dokaze ist
len od nejakej min. hodnoty, cca 4kW, regulovat tepelnu pohodu by bolo
zlozite.

- termostat s nastavitelnou teplotou nefunguje optimalne (vdaka
obrovskej zotrvacnosti systemu), aj ked pouzit sa da,

- ekvitermicka regulacia by zotrvacnost riesila, ale nie je to vhodne
riesenie pre tento typ zdroja (nevie externe regulovat vykon, caste
vypinanie/zapinanie nie je vhodne),

- takze vo vysledku zapinanie/vypinanie regulujem casom + nejake
teplotne podmienky (pri dosiahnuti pozadovanej teploty vypne skor).

Na zaklade mojich zisteni + paranoidnych obav nechat to bez dozoru, teda
kotol zapinam cca 16:00, cca 3h kuri na max. vykon, potom moduluje. Min.
vykon som videl iba par krat. Vypnutie je od casu, niekedy nad ranom.
Spravidla sa vypina skor, pri dosiahnuti teploty v miesnosti, vacsinou
okolo polnoci.

Milan

M.