Re: návrh tišťáků

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Říjen 15 23:36:21 CEST 2023

Ano, to samé si myslím i já. Dokonce to mám prakticky ověřené, i když si
nejsem úplně jistý, zda to moje praktické ověření správně interpretuje tu
myšlenku. Mám profi zařízení,  v něm vf relé, přepínač, za vysílačem který
má mikropáskové připojení pomocí 50 Ohm linek. Pokud na výstupu je  správná
zátěž 50 Ohm, vše je OK, nic nevyzařuje.  Odražená energie je téměř nulová,
výkon na zátěži maximální.  Při odpojení zátěže by se měl veškerý výkon
odrazit a spálit na odporu v cirkulátoru. I když v v cirkulátoru jsou
nějaké ztráty, tak se všechen výkon nespálí na jeho odporu, něco se vyzáří
na těch mikropáskových vedeních  vedoucích k a z relé. Ten výkon je
indikovatelný sondou vzdálenou od spoje cca 5cm. Při správném zakončení TX
sonda neukáže žádný vyzářený výkon. Na odkazu je obrázek zařízení, na
kterém test proběhl. Někde ještě mám video, ale zatím jsem ho nenašel.