RE: 3D tisk, nedržící první vrstva

Jan Peterka peterka118 na seznam.cz
Pátek Říjen 6 06:58:15 CEST 2023

Nevim jestlis to uz nevyresil jinak, ale zkontroluj taky teplotu podlozky.
Nedavno se mi stalo, ze termistor odesel takovym neprijemnym zpusobem ze
zacal ukazovat o cca 20C min nez ve skutecnosti.
Nemit tam hlidani podobnych stavu, asi bych na to hned tak neprisel a
zdlouhave hledal kde je problem.
Pokud nahrivas bed na vyssi teplotu, PLA na tom drzet nebude.

-jp-

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: Monday, October 2, 2023 6:46 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: 3D tisk, nedržící první vrstva

Zdravím,

bojuju tu s 3D tiskem, nejsem schopen udělat slušný výtisk. Problém je v
první vrstvě:

https://cloud.zapadlo.name/index.php/s/Fxw9CaQJPEzWdxB

Když se povede přes první vrstvu přejít, tak další tisk je pak OK.

Tisknu PLA, 220 stupňů hotend, 60 stupňů hotbed, tiskárna Ender 3v2. Tryska
0.4mm. Sklo je čisté, odmaštěné. Nastavení výšky jsem dělal opakovaně - když
zvednu vůli mezi tryskou a sklem, tak se nepřichytí vůbec, když ji postupně
snižuji, tak okraje jsou pěkné, ale vnitřní výplň je vždycky hrubá a tryska
pak o výstupky "zakopává" a dále výtisk deformuje.

Tloušťka první vrstvy, po odlepení nepovedeného výtisku je cca 0.19-0.26mm,
jak kde to měřím.

Už mě nenapadá co s tím. Poradíte?

Doplňující dotaz, jak často je třeba měnit to sklo s adhezní vrstvou, jak
brzo se "ojede"?

Díky

Petr