mech: plochý řemen v pračce

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Listopad 24 10:23:16 CET 2023

Plochý řemen.

 V automatických pračkách se používá drážkový plochý řemen. V mé konkrétně tenhle https://www.aboutel.cz/remen-vicedrazkovy-1201-6pje
 Předpokládám, že to 1201 je jeho délka v mm.
 Řemen jsem měl několik měsíců sundaný, přesně sám spadl. Nechal jsem v Ostravě rozříznout vanu a vyměnit ložiska bubnu. Když se ho teď snažím nasadit chybějí mi skoro 4cm v délce. Je normální že se tenhle řemen stáhne? V minulosti jsem několikrát měnil uhlíky, a řemen během několika dnů rozměr zásadně nezměnil. Jak řemen bezpečně nasadit, mám ho ohřát ve vodě, použít násilí, nebo koupit nový?
 Pračky nemají žádný napínák, takže ten řemen je asi pružný, ale natáhnout v ruce se mi ho nedaří. Prosím strojaře o vysvětlení v čem se liší od obyčejného klínového řemenu?
 Lubor