Seriova komunikace RS485

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Pátek Listopad 24 08:57:08 CET 2023

Když jsem rozjel tuhle diskuzi, netušil jsem, jaký to bude mít rozsah.
Bohužel jsem se k tomu včera nedostal, snad dneska odpoledne. Čím dál větší
podezření mám na ty kolize přerušení, upravím to, tak aby přerušení od
časovače chodilo podstatně pomaleji.  Celkové jsem ten problém už stejně
vyřešil opakováním té komunikace, takže jde už jen o "výzkumný" problém.
K tomu galvanickému oddělování , já to mám tak, že první Arduino Mega,
které komunikuje s měničem GOODWE, je připojeno k měniči bez oddělení a bez
spojení zemí, ale je napájené plovoucím zdrojem, takže samo nemá žádnou
zem. To funguje pěkně, vzdálenost k měniči je asi 4 m krouceného kabelu.
Žádné chyby jsem zde nezaznamenal.  Druhá komunikace bude cca 10 metrů do
domovního rozvaděče , kde bude Arduino Nano, na desce s několika relé( z
Ali, taky jsem to tady už řešil)  minus pol napájení bude  spojen se zemí,
tady to nejde jinak udělat, zdroj 24V je společný s jinými zařízeními.
Tahle RS485 je galvanicky oddělená.  Zatím je to pro pokusy připojené k
první desce jen asi 3m nekroucené dvojlinky a napájené je to z jiného
zdroje, který má minus pol spojeny s PE sítě.   Ty chyby se objevují tady,
t.j. v laboratorních podmínkách. Jak to bude vypadat až to přestěhuji do
rozvaděče zatím nemám tušení.  Díky za všechny rady, výsledek dám
samozřejmě vědět.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

pá 24. 11. 2023 v 7:08 odesílatel Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com>