Seriova komunikace RS485

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Listopad 21 20:28:38 CET 2023

Tazko hadat, malo vstupnych informacii.

Obe strany su v istej chvili prepnute na vysielanie ?

Pri riadenom prepinani mozete prepnut na prijem  skor ako je odoslany
posledny znak.
Niektore obsluhy seriovej linky povazuju odoslanie za skoncene, ked je
posledny byte vo vysielacom registri (ale este neodisiel po seriovej linke )

Automaticke prepinania sa robia rozne, od detekcie startbitu hrubym
casovanim MKO, niektore sa snazia detekovat rychlost vysielania a nastavit
cas prepnutia podla casu vyslania bytu a odhadnutej rychlosti... byva to
rozne.

Mate linku zakoncenu na oboch stranach prislusnou zatazou ? Napr 120R + 1n

Mate definovane urovne linky, ked su obe strany na prijme ?
Niektore prevodniky to robia "automaticky" a u niektorych je potrebne jeden
vodic potiahnut odporom na zem a druhy vodic na +5v.

Niektore zapojenia prevodnikov 422/485 umoznuju zaroven citat, co sa
lokalne vysiela a napr. detekovat chybu vysielania, ked sa iny vysielac na
linke namontuje do komunikacie....

Chcelo by to ozajstne schemy tych prevodnikov.
Ci mate chybu v prograne mozete overit tak, ze vyhodite prevodniky a
pojdete Rx-Tx priamo na TTL urovniach.

Dodo

Dňa ut 21. 11. 2023, 15:31 Jirka Mww <jirka.mww na gmail.com> napísal(a):