Re: LED osvětlení barva světla, jakou preferujete?

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Sobota Listopad 18 11:02:13 CET 2023

Já mám v práci nad stolem Vitae DAY ONLY s plným spektrem od Hynka
Medřického. Ano, ta žárovka je předražená, ale pořád mi to přijde levnější
než si kupovat spektrometr a vybírat plnospektrální žárovku. Je to krásné
bílé světlo na práci.

Doma mám pár Vitae 3v1 DEN biodynamická, kdy lze přepínat mezi oranžovou,
teplou bílou a denní bílou. Vše se správným spektrem. Výkonově se to hodí
spíš do lokálních svítidel, nebo jich musíte mít více.

Jsem obecně hodně citlivý na flikr a Ra. Většina těch čínských žárovek nebo
led pásků které se sem vozí, když už nemá flikr, tak i když sou teplé bílé,
je to dohnané oranžovou a je tam hodně modré a zelené.

Docela dobré jsou také PHILIPS s označením eye comfort - mám je ve variantě
2700K, absolutně bez flikru a příjemné světlo a nízká cena. Doma je mám
všude kde nemáme Vitae s přepínáním teploty.

Jinak ty vitae v noci, když si jen potřebujete posvítit na napití nebo na
záchod nebo k dětem, svítí oranžově a bez problémů pak usnete. To jsem fakt
poznal rozdíl.

Honza Půhoný

pá 17. 11. 2023 v 11:59 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>