Re: LED osvětlení barva světla, jakou preferujete?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 17 11:17:47 CET 2023

Všude kde chci dobře vidět, tak vysoké teploty a kde nechci abych si
narušil ospalost, tak nízké.

Je dobré si uvědomit, že naši předkové pracovali za denního světla
(slunce má skoro 6000 K, obloha ještě víc, zataženo taky) a večer při
světle ohně, tedy poněkud blíže 2000 K. Na to jsme stavění, to je přirozené.

V předsíni mám kytky osvětlený LEDkama a ráno se od východu rozsvítí
6000 K, pak se na západě přidá 2700 a večer to končí "západem" na
samotných 2700. Ty světový strany vyšly náhodou, všim jsem si toho až po
čase:-)

U hlavního světla v místnosti je dobré mít dvojitej vypínač a pak není
problém mít na práci třeba silný světlo 5000 K a na večer slabý 2600.

Třeba v koupelně jsem nedávno nainstaloval dvojici LED pásků, jeden
hodně K + vysoký CRI a druhej málo K bez požadavku na CRI. Zatím jsou
paralelně a až bubu mít náladu na sekání, dám tam dvojitej vypínač. Nebo
možná udělám nějakou věc s diodama a relátkama nebo tranzistorama, co
bude dvojitej vypínač řešit po stávající dvojlince.*