RE: Nevlastní někdo měnič Huawei SUN2000 ?

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Čtvrtek Listopad 16 19:07:50 CET 2023

Dobrý den,

Nevím jak je to s těmi registry ale.

Letos mi měnili elektroměr. Zrovna jsem sekal před domem, přijel technik. Zdvořilostní konverzace, vytáhnul sedátko, sedl k rozvaděči s elektroměrem, koukl na elektroměr, na střechu a říká. Vy posíláte proud do rozvodné sítě. Já že né, že mám sice solár, ale ten jede čistě v ostrově, pouze na něco. Nevěřícně koukal, pak vypnul hlavní jistič, napětí spadlo na všech svorkách. Chvíli koukal, pak odpojil elektroměr, zapnul jistič, proměřil vstupy a zjistil, že jeden přívod fáze byl připojen na OUT z elektroměru a na IN elektroměru byl připojen dům. Jenom pronesl „ tak takhle to je“. Běželo to tak celou dobu, co tam ten elektroměr byl, jakoby „výrobu“ počítal do spotřeby. Ptal jsem se ho, jak to poznal, a on, že jak je nahoře to L1L2L3 tak to blikalo, tak že to signalizovalo, že v některé fázi běží proud obráceně. Nebyl to tedy čtyřkvadrant. Nikam nic nepsal, jenom to u nového elektroměru prohodil tak jak to má být.

Míra.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, November 16, 2023 2:54 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nevlastní někdo měnič Huawei SUN2000 ?

Už po několikáté se ptám, a stále se nedaří. :-(
Pokud je ten měnič zapojený jako on-grid nebo hybrid, tedy paralelně k distribuční síti: čím je měřená výkonová bilance, tedy kolik má dodávat do toho bodu spojení tak, aby pokryl příkon domácnosti, ale nic neprotlačil ven?
A pokud to není takto zapojeno a jede to jako ostrov, tak přece potom o žádných přetocích nemůže být řeč.

No a pokud tam nějaký ten měřák je, tak ten přece musí umět říct, kolik toho poslal nevhodným směrem jakožto přetok.

Pokud to tedy nechápu všechno nějak úplně blbě a není to celé nějak jinak.

PL

Asi v zavislosti na tom, jaky mate hlavni elektromer, ale zrejme existuje moznost koupit/udelat komunikacni hlavu a vycist stav elektromeru vcetne tech zahadnych registru?

Obracene zapojeny elektromer nevim, zkouseli jsme nejaky z TME a pres RS485 se ukazalo, ze to pricita v obou smerech toku energie. Asi zase typ od typu...