NAS - problem

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Listopad 8 18:07:36 CET 2023

Ideálně vybírat modely podle tohoto webu: https://www.backblaze.com/cloud-storage/resources/hard-drive-test-data
Samozřejmě to není garance naprosté bezproblémovosti, ale je velká šance vybrat kapacitu a modelovou řadu, která je méně poruchová.

-----Původní zpráva-----
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele AZe
Odesláno: středa 8. listopadu 2023 17:55
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Re: NAS - problem

O tom, že existuje taková prasárna jako šindelový zápis, jsem se dověděl, až jsem měl disky doma. Kdo věděl, co je to EFRX nebo EFAX? Žádné info u prodejců nikde nebylo a dodnes není, naopak samá pozitiva, “WD Red s disky s kapacitou až 14 TB jsou navržené pro systémy NAS a obsahují kapacitu pro ukládání vašich cenných dat do jedné jednotky.”
Tento 3TB disk je sice v záruce, ale co se stane? Tento typ se stále prodává, může se to opakovat:
https://www.tsbohemia.cz/wd-red-3tb_d344808.html
Mám tady bohužel ještě jeden NAS Synology se 4 disky (RAID5), ale Seagate, 2x ST4000DM000-1F2168 a 2x ST4000DM000-2DT166, asi také SMR. Zatím drží.
Prohrabal jsem šuplíky a vida, mám tu ještě jednoho pacienta z minulých let, WD20EARX, také vadný, žeby také šindel?
aze