NAS - problem

AZe aze na seznam.cz
Středa Listopad 8 17:55:13 CET 2023

O tom, že existuje taková prasárna jako šindelový zápis, jsem se dověděl, až jsem měl disky doma. Kdo věděl, co je to EFRX nebo EFAX? Žádné info u prodejců nikde nebylo a dodnes není, naopak samá pozitiva, “WD Red s disky s kapacitou až 14 TB jsou navržené pro systémy NAS a obsahují kapacitu pro ukládání vašich cenných dat do jedné jednotky.”
Tento 3TB disk je sice v záruce, ale co se stane? Tento typ se stále prodává, může se to opakovat:
https://www.tsbohemia.cz/wd-red-3tb_d344808.html
Mám tady bohužel ještě jeden NAS Synology se 4 disky (RAID5), ale Seagate, 2x ST4000DM000-1F2168 a 2x ST4000DM000-2DT166, asi také SMR. Zatím drží.
Prohrabal jsem šuplíky a vida, mám tu ještě jednoho pacienta z minulých let, WD20EARX, také vadný, žeby také šindel?
aze

From: Michal Grunt
Sent: Wednesday, November 08, 2023 3:36 PM
To: HW-news
Subject: Re: NAS - problem

EFAX je SMR a tim je problem asi daný...
Také jsme z nepozornosti jednou daly do Synology EFAX a vydržel(y) tam asi půl roku... Mám je tu na stole a ač se dva ze tří tváří dle SMART ok tak na ne už není spoleh spolehlivé. Ani na nahrávání TV už to není (občas se to nahralo, občas ne a se čtením to bylo podobné).

EFRX je CMR.