NAS - problem

AZe aze na seznam.cz
Středa Listopad 8 12:34:01 CET 2023

Zdravim. Starší NAS Synology DS207+, 2 disky po 3TB WD30EFRX, RAID1. Včera
začal přerušovaně pískat. Omezený režim, ve Správě disku se objevilo
"Disk2-není inicializováno."
Po spuštění Opravy (kontrlola parity) se u obou disků ve složce Svazek
objevilo červeně "Systémový oddíl selhal" (NAS.png).
Z NASU se dá číst.
Test obou disků Rychlý test SMART je OK.
"Oprava (Kontrola parity)" začala včera, pomalu, za hodinu cca 3% . Dnes
ráno se to asi na 12% seklo a jeden disk zmizel.
NAS se odpojil se od sítě, ale nešel vypnout. Po všech pokusech o vypnutí
jsem mu odpojil zdroj a disky jsem přendal do jiného, stejného typu.
Výsledek je na NAS2.png. Dá se z něj číst (kopíruji data na jiný), ale nemám
odvahu spustit "Opravte systémový oddíl".
Ve Správě pevného disku jsou vidět oba, Stav u 1. je "Systémový oddíl
selhal", "Svazek 1" a u druhého je "Není inicializováno" a "Svazek -".
Co s tím?
Kopírování zatím pokračuje, než skončí, nebudu s tím raději nic dělat.
aze