Re: Trochu solární osvěty:-)

Středa Listopad 8 08:54:26 CET 2023

Chtěl jsem to sem psát, ale předběhl jste mě.
Fotoproud je zdroj proudu připojený paralelně k diodě. Fotodioda
osvětlená a neosvětlená je pořád ta samá dioda a je jedno, jestli je tam
proud od osvětlení, nebo z vnějšího zdroje.
Při hledání bodu s max. výkonem se hledá takový bod na charakteristice
diody, kde snížení fotoproudu vodivým proudem diody je stejné, jako
zvýšení napětí na diodě. Protože tyhle veličiny se násobí a okolo bodu
MPPT dají maximum.
Takže když budeme mít ty diody dvě paralelně, budou mít v propustném
směru stejné charakteristiky a stejnou teplotu, jednu osvětlíme (nebo
tam zavedeme proud ze zdroje), jejich proud se rozdělí a napětí klesne.
Ta voltampérová charakteristika je asi tak strmá, že pokles napětí
nebude velký. Ale z principu tam bude. Situaci zlepší to, že osvětlený
panel se zároveň ohřeje a jeho napětí klesne, ale při nižší intenzitě
světla se na to nedá spoléhat.
Asi na tom můžete dělat měření, která vyjdou nějak a při větším sluníčku
asi dobře, ale já kdybych to měl spojovat paralelně, dal bych tam
oddělovací diody a ušetřil bych si spoustu času na měření a hloubání.
Pokud ten string dává třeba 200V a na diodě se ztratí 0,8, je to 0,4%.
To snad není taková hrůza a myslím si, že při přímém paralelním spojení
ty ztráty budou větší.

Anděl