Re: rozšíření fotovoltaického systému.

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Pondělí Listopad 6 18:57:21 CET 2023

Dne 06.11.2023 v 17:13 Petr Labaj napsal(a):
> Nasvícením se mění zejména proud. Napětí se prakticky nemění.
> Panel se prostě chová jako proudový zdroj.
> Proto lze bez problémů spojit paralelně stejně dlouhé stringy stejných
> panelů, i když třeba bude jeden na východ a druhý na západ.
> A spojit bez zbytečných dodatečných diod, jak občas někdo propaguje.

Nebudu to vyvracet vidím to na měřících transformátorech jednolivých
sekcí, a když vše posčítám proti proudu
co píše za proud mppt tak to sedí, ale posílá mě s tím do někam spousta
lidí, ale nikdo nemá měření jednotlivých
sekcí, takže sice můžou argumentiovat teorii a datasheety já máým holt
praxi, tak to prostě  už nerozporuji....

Zdeněk Aster